Löytöjä
25.10.2013
Tankkauksen jälkeen
29.10.2013
Show all

Hiilaritankkaus

Mitä on hiilaritankkaus?

Eli kun noudatetaan vähähiilihyhdraattista ravintoa ja reenataan kovaa, kehon glykogeenivarastot hupenevat. Toisinsanoen puhti on pois ja treeni ei kulje. Siksi on hyvä välillä täydentää nämä varastot, eli tankata hiilareita.

Eli ihan tieteen nimissä saan syödä! 


Tarkoitus on syödä kuitenkin puhtaasti ja yrittää minimoida ylimääräiset kalorit, mm.  liha ja rasva ovat kielettyjen listassa. Tarkoitus on saada boostia aineenvaihduntaan ja rasva ja proteiini jäisivät kehoon vain tukkeeksi. Parasta tässä kohtaa ovat kehon nopesti läpäisevät hiilarit, kuten puuro, riisi, pasta, marjat, banaani jne. Tarkoitus on ruokkia kehoa, ei mieltä.


MUTTA, koska en ole vielä kisadieetillä ja olen aika untuvikko näissä hommissa, saattaa minulle mukaan lipsahtaa vähän karkkiakin.. shh, ei saa kertoa kenellekkään.


Olen tehnyt monen monta kauppalistaa ja koevedosta päivän menusta. Rakastan suunnitella, fiilistellä ja tehdä listoja. Oli kyseessä sitten juhlien järjestäminen tai tälläinen. 


 Alkuviikolta suunnittelua


 Avokki oli jättäny yöllä söpön viestin mun tuherruksiin <3




Listalle ovat ainakin tähän mennessä päässeet mannapuuro, sämpylät, marjat, pasta ja karjalanpiirakat… ja geisha. Onhan se oikeasti ihanaa päästä mättämän naamansa täyteen pitkästä aikaa, oli se sitten perusruokaa tai herkkuja. Voi olla, että sunnuntai-iltana en ole kylläkään enää samaa mieltä.


Tuntuu, kuin odottaisin joulua, iik!


Lauantai menikin aamuvuorossa, illalla siivottiin koti nätiks ja käytiin vielä saunassa. Ihanan rentoutunut olo. Kauhee nälkä, ei auttanu asiaan toi viimeinen kauppareissu, mikä tehtiin sunnuntai tykötarpeita varten 😀 Ja näin sitten ihan koko yön ruoka-unia.


THE DAY



Kelloja on siirretty, tuntuu että heräisin hirveän aikaisin, mutta onhan kello jo ‘oikeasti’ yhdeksän.

ÄÄÄÄ! Tänään saa syödä!

Aamupaino heilui jo 63 puolella, oho. Tottakai nyt kun tänään sitten mättää napansa puhki.


Aamulla vatsa näytti tältä:

 kyllä se lihaksetkin näkyviin tulee, kun vähän pullistelee..
 Hihi, pikkupömppis. Vielä on mistä tiristää.


Ruuan kimppuun!


 Sämppäriä. Lidlin paistopisteeltä, tosi hyviä!
 mannapuuroa <3
 ja Moderni perhe pyöriin taustalle. Tää tulee oleen niin totaalinen rentoutumispäivä. Ihanaa :’)



Aamupalan kanssa vedin tietysti perus porevitskut isoon lasilliseen vettä ja kahvin. Voi morjens miten hyvältä toi mannapuurokin maistu. Meinas tulla ihan tippa linssiin. Toiset saa kiksit jostain hienosta kakunpalasta tai kalliista suklaasta.. mulle riittää tällä hetkellä siihen ihan mannapuuro. 😀 Se on mulle harvinaista herkkua 🙂



Paahdettua maalaisleipää, marmeladia ja vihreetä teetä. Päivän aikana pitää muistaa juoda paljon.

jo tässä vaiheessa alko vähän kisakunto pettään.. 

mukaan eksy pari pulleroistakin, hups..


söin myös banaanin, luonnonjogurttia, mustikoita ja fitnessmuoroja..



Huh, eli oli settiä kerrakseen. Karkkien jälkeen olin semmosessakin sokerihumalassa, että oksat pois! Nauroin vaan hysteerisesti vedet silmissä ilman syytä.. hetken päästä tuijotinki lasittuneella katseella seinää. Tervettä 😀

Pari kaveria tuli illalla kylään ja en kehannu mättää niiden aikana, niin loppuilta menikin aikalailla ruokaa hotkiessa, että sai kiintiön täyteen, ei hyvä. Maha oli kipee ja teki vähän huonookin. Mutta saipahan kerrankin syödä!

Masukka illalla:

 mongoloidi 😀


seeeexyyyyyyyyyyyyyyyy…


Sen siitä saa kun syö hiilareita ja tommosta höttöö 🙂

Maanantain aamupaino oli 3,3 kiloa enemmän kuin sunnuntain. Loppuviikkoon mennessä turvotuksen pitäs olla tiessään ja paino alkaa taas tippumaan. Eli nesteen lisäksi myös läski liikkumaan.




Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *