Unen merkitys dieetillä
18.4.2015
Draivi päällä – motivaatio maanantai
20.4.2015
Show all

Kesä tulee – oletko valmis?

Kesä on ihan kohta. Siis ihan hetken päästä. Nyt jos koskaan on viimeiset hetket tehdä jotain rantakunnon eteen! Puolitoista kuukautta aikaa. Jos laihdutustahti on kilo viikossa, se tarkoittaa siis kuutta kiloa.

Miten tehdä viime hetken muutokset ruokavalioon?

  • Vältä gluteenipitoisten tuotteiden käyttöä. Varsinkin kaikki mitkä on tehty valkoisista jauhoista ja eivät ole kuitupitoisia. (HUOM. kuitenkin, että gluteeniton pulla tms. ei kuitenkaan ole yhtäkuin laihdutustuote!)
  • Vältä sokeria sekä mielellään myös makeutusaineita
  • Lisää kasviksia ja marjoja ruokavalioosi
  • Syö kookosöljyä, se tehostaa rasva-aineenvaihduntaa
  • Syö tulista! Saat aineenvaihduntasi boostaamaan
  • Suosi ananasta, selleria ja muita diureetteja (poistavat siis nestettä, mutta muista, että keho ei siis saa olla liian kuiva. Turha pöhö ja kuona vaan pois)
  • Juo vähintään 2 litraa vettä päivässä
  • Vältä alkoholia, leivoksia, karkkia ja roskaruokaa

Pyri lisäämään liikuntaa pikkuhiljaa. Jos arkiaktiivisuuden lisäämisellä on suuri vaikutus. Kiloja ei kuitenkaan pudoteta makaamalla sohvalla. On aina hyvä juttu ottaa ruokavalion lisäksi jokin itselle mieluinen liikuntamuoto. Muista toki myös liikkua edelleen kesällä. Jos kesän aikana syömiseen ja liikkumiseen tulee takapakkia, on palaaminen terveelliseen elämiseen varmasti vaikeaa taas syksyllä. Kynnys palata salille syksyllä kasvaa helposti liian suureksi jos salikortin lakkauttaa kesäksi kokonaan.

Kesällä kannattaa harrastaa liikuntaa myös ulkona niin paljon kuin mahdollista. Pelata lenttistä, kävellä, uida jne. Grillaamalla pystyy valmistamaan myös kevyitä herkkuja. makkara on tunnetusti saatanasta, mutta grillaa kanaa, kasviksia ja ananasta. Maissihan on ihan paras kesän herkku!

20150418_185808Nopeatempoinen Hiit-treeni on varma rasvanpolttaja. Hiitin voi tehdä kesällä vaikka ulkona!

Yhdet bikinit ostinkin jo Victoria’s Secretiltä, mutta ajattelin tilata muutamat lisää.  Tilasin nyt bikinien alaosan sellaisena versiona, että kangasta on tosi vähän.. saa nähdä uskallanko käyttää! 😀 Ei siis stringimalli, vaan jotain mummarin ja stringin väliltä. Tarvitsisin vielä ihan perus mustat bikinit, sekä muutamat lappubikit. Bubbleroomista löytyi kivat vaihtoehdot!

picisto-20150409133034-940146

Kaikki bikinimallit TÄSTÄ

P.S.

Haluaisin nyt kesäksi kulmien kestopigmentoinnin.. onko lukijoilla kokemuksia aiheesta? Tuntuu vaan niin kivan helpolta vaihtoehdolta. Ripsenpidennykset, kestopigmentointi ja rusketus, ah! Eipä olisi tarvetta meikata koko kesänä. 🙂

P.S.S. 

Oottehan käyny äänestämässä… 

6 Comments

  1. idaelisa sanoo:

    Mulle tehtiin torstaina kulmien kestopigmentointi karvatekniikalla! Kyllähän tää helpottaa että kulmat on päässä heti kun herää eikä ne lähde irtoomaan kun hikoilee ja pyyhkäisee vahingossa kädellä kulmaa 😀
    Kirjotan varmaan huomenna mun blogiin juttua! 🙂

  2. Ilona sanoo:

    Heissan! Käytätkö itse (paljon?) selleriä? Onko jotain ideoita/ohjeita/reseptejä mitä siitä voisi väsätä? 🙂

    • Jonkun verran! 🙂 Sopii ihan salaattiin tai keittoon.. tai sitten maapähkinän kanssa. 😀 Mitää superhyvää se ei ole, mutta jos yhtään tykkää niin sen kun napostelee vaikka ihan sellaisenaan. 😛

      edit. piti kyllä kirjoittaa määpähkinävoin… :’D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *