Syksyisen ihon hemmottelua sekä lukijoille tarjouksia
14.11.2018
Show all

Hei,

Pitkästä aikaa! Tänään ajattelin kirjoittaa teille aiheesta, mihin tulee törmättyä usein omassa työssäni; laihtuminen ja kiinteytyminen sekoitetaan käsitteenä toisiinsa. Tai, että on hyvä selventää aina asiakkaan kanssa, kumpaa hän tarkoittaa.

 

Laihtuminen

Laihtuminen on ajankohtaista silloin, kun henkilö haluaa pudottaa pudottaa painoaan. Etenkin jos pudotettavaa on enemmän kuin muutama kilo. Laihtuminen tarkoittaa sitä, että syödään vähemmän kuin kulutetaan. Kalorit ovat miinuksella ja kuntosalitreeni on enemmänkin lihaksia ylläpitävää kuin kasvattavaa.

Kiinteytyminen

Kun halutaan samalla maltillisesti kasvattaa lihasmassaa ja polttaa kehosta rasvaa. Paino saattaa usein jopa nousta muutaman kilon, koska kehoon saadaan lisää lihasmassaa.

Se, mikä tekee kehosta kiinteän on nimenomaan lihasmassa. Pelkkä laihtuminen ei tee kenestäkään kiinteää. Muoto ja ns. täyte saadaan lihaksilla.

Jotta lihakset kasvavat, tarvitaan kovaa treeniä ja plussakaloreita. Kiinteytymisessä usein käytetään plus miinus nolla kaloreita.

 

On äärettömän tärkeää, että ennen kuin valmentaja alkaa rakentamaan ohjelmia, ovat he asiakkaan kanssa varmasti samalla sivulla asioiden suhteen. Usein itse suosin sellaista ratkaisua, että jos painoa on reilummin pudotettavana, pudotetaan se, mikä suhteellisen “helposti” lähtee ja sen jälkeen mietitään, josko keskittyisi kehon muokkaamiseen ja kiintyeytymiseen eli maltilliseen lihasten kasvattamiseen ja rasvan polttamiseen. Tulee kuitenkin muistaa, että kiinteytyminen vaatii siis erittäin tarkkaa ruokavaliota sekä kovaa treeniä. Omalla tavallaan, kiinteytyminen on jopa haastavampaa kuin laihtuminen.

Kiinteytyminen vaatii muutakin kuin kotijumppaa ja aerobista. Kiinteytyminen vaatii sitä, että keho saa tarvittavat rakennusaineet, levon ja treenin, jotta lihakset muokkaantuvat, kasvavat ja täten, tekevät kehosta kiinteän. Ja tätä prosessia on turha tehdä, jos kehon rasvaprosentti on vielä korkea. Ensin pitää laihduttaa painoa pois.

 

Pähkinänkuoressa

Laihtuminen

  • Painoa halutaan selkeästi pudottaa ja laskea kehon rasvaprosenttia
  • Miinuskalorit, lihas ei juurikaan kasva, pääpointti ylläpitämisessä
  • Kroppaa ei muokata, laihtuminen on painon putoamista eli kehon rasvamäärä pienenee huomattavasti
  • Ei vielä ole synonyymi bikinivartalolle, eli et voi samalla laihtua ja kasvattaa isoa takapuolta

 

Kiinteytyminen

  • Paino ei useinkaan putoa, vaan saattaa jopa nousta
  • Vaatii kovaa lihaskuntotreeniä sekä enemmän kaloreita kuin laihduttaessa, jopa pluskalorit etenkin treenipäivinä
  • Kroppaa muokataan kasvattamalla lihaksia maltillisesti, eli hidasta puuhaa
  • Rasvaprosentti usein pienenee, mutta hitaasti, paljon hitaammin kuin laihduttaessa
  • Tällä saadaan kasvatettua esim. pyöreämpää pakaraa jne (mutta hitaammin kuin massakaudessa!)

 

*****

Uusi laihduttajan starttipaketti alkaa jälleen 4.3 ja hinta vain 60€ (norm 99€)

  • 6 viikkoa ja joka viikko uusi teema
  • Räätälöidyt ohjelmat asiakkaan toiveiden mukaisesti
  • Valmentajan tuki läpi valmennuksen
  • Valmennus tapahtuu etänä (sähköposti, whatsapp)
  • Viikottainen raportointi valmentajalle etenemisestä
  • Antaa loistavat eväät elämäntapojen muutokselle
  • Laihduttajille, aloittelijoille, jojo-laihduttajille

 

Varaa paikkasi: pauliina@pauliinaolivia.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *