Rasva palaa!
4.3.2016
Lontoo <3
20.3.2016
Show all

London calling!

Hups ja kääk!

Me lähdetää huomenna viikoksi Lontooseen! 😀

Tässä pari viimeistä päivää on mennyt fiilistelyn, pakkauksen ja passin hankinnan parissa. Vasta tosiaan kun olimme anoppilassa ja miehen isä osasi kysyä passeista, tajusin, että kappas kepposta. Itse kun olen matkustanut viimeksi noin kymmenen vuotta sitten, niin enpä osannut miettiä sitä tärkeintä. Olin kyllä jo miettinyt, että mitkä huulipunat ota mukaani, mutta en tosiaan sitä passia, hehe. Onneksi nykyään passin saa todella helposti ja kätevästi. Tilasin maanantaina itselleni express-passin ja sen pitäisi keskiviikkona odottaa minua Helsinki-Vantaan lentokentällä. Vähän kyllä jänskättää, vasta sitten kun minulla on passi ihan konkreettisesti kädessä, pystyn rentoutumaan! 😀

Photo 6.3.2016 13.10.06 (3)

Lontoo on varmasti monelle tuttu paikka, saatte huomiseen asti kertoa shoppailuvinkkejä ja ravintoloita! 😀 Onko jotain hyvää paikkaa tälläiselle gluteenivammaiselle?

Pus pus <3

P.s. viime postaukseni linkit eivät jostain syystä toimineet, mutta nyt pelittävät ja tarjous on voimassa siis maaliskuun loppuun. 🙂

13 Comments

  1. Liina sanoo:

    Olin juuri pari viikkoa sitten Lontoossa. Seurueeseeni kuului kaksi gluteenitonta tyyppiä ja voin sanoa, että todella vaikea oli löytää mistään mitään gluteenitonta ruokaa. Ei vissiin Iso-Britanniassa ole niin yleistä gluteenittomuus ja laktoosittomuus. Ravintoloissa ei ollut yhtäkään vaihtoehtoa gluteenittomana tai laktoosittomana ja sama juttu kahviloissa. Kannattaa siis itse ottaa leipää tai jotain keksiä mukaan.
    Netistä kyllä löytyi pari täysin gluteenitonta ravintolaa, joten kannattaa tutkia nettiä.

  2. Eve sanoo:

    Shoppaileen ehdottomasti Primarkkiin, Lontoon se on tooosi iso tai siellä on kaks mutta se mikä on keskemmällä oxfordstreettiä on erinomainen. 🙂 Ja on siinä kadulla vaikka mitä kivoja kauppoja! Saatte monta päivää kuluu pelkästeen siinä. 😉
    Ruokapaikkoja on laidasta laitaan… Jos et itse pysty mutta matkaseura jos pystyy niin pakkohan siellä on syödä fish&ships. 😉
    En edes äkkiä muista yhden kiinalaistyyppisen paikan nimeä. 🙁 Sitten siellä oli yksi hyvä Kreikkalainen ruokapaikka.. Voisin katsoa jos löydän googlettamalla. 🙂

  3. bertta sanoo:

    Kannattaa käydä ainakin wild food cafessa! Siellä on ihanaa raakaruokaa.
    http://wildfoodcafe.com/

  4. metucca sanoo:

    Mä asun täällä Englannissa, Lontoossakin vuoden ja siellä tulee nykyäänkin käytyä aika useasti. Ekaa kertaa tänne matkustaessa kannattaa tietenkin käydä se perus Oxford Street shoppailukatu ja siitä jatkaa ehkä Regent Street:ia Piccadilly Circusta kohti. Nike Town (olisko ollu 4 vai 5 kerroksinen) on juuri siinä Oxford Circuksella sekä myöskin suosittu Topshop. Mua itseäni ahdistaa se turistien ja väen määrä tuolla päin, joten tykkään käydä Westfield Stratfordissa/Westfield Shepherd’s Bushissa (Stratfordissa on VS liike, toisessa ei käsittääkseni 😉 Molemmat Westfieldit on todella todella isoja ja pääsee helposti metrolla. Jos tykkää markkinoista jne niin sitten hyvät paikat tsekata on sunnuntain Bricklane Market sekä Portobello Road (oliskohan ollut la/joka päivä, tsekkaa netistä). Siellä on paljon kaikkia pikkukojuja ja Bricklanella myös suosittu food market, josta löytyy kyllä ihan kaikkea. (Omasta mielestä Primark on jäätävä, että ihan riippuu minkälaisesta tykkää. Jos haluaa paljon ja TÖRKEEN halvalla niin sit se on oikea paikka! Tosin pakokauhu saattaa iskeä jossain vaiheessa kun siellä on niin sikana jengiä eli se Marble Archin Primark kannattaa kiertää kaukaa hah.) River Island on mun lempparikauppa täällä, sellainen siis jota ei ole suomessa!

    Itse en syö varsinaisesti gluteenittomasti, mutta voin luvata että myös täällä gluteenittomuus on nyt todella THE JUTTU. Ihmettelen siis miten aiempi kirjoittaja ei ole löytänyt sopivaa ruokaa. Tosin ehkä mä en käykään paljon ravintoloissa, tuntuu vaan, että joka toisessa tuotteessa ainakin kaupoissa lukee gluten free 😀 Vähintäänkin jos oot yhtään ruokahippi niin sitten aivan ehdottomasti joko Piccadilly Circuksen tai Kensingtonin (parempi ja isompi) Whole Foods Market! Sieltä nyt ainakin saat gluteenitonta, vaikkei varsinaisesti ravintola olekaan. Ihanaa matkaa!

  5. nina sanoo:

    Lontoo, ihana Lontoo! Mille kentälle lennätte? 🙂 Jos Gatwickille niin älkää turhaan käyttäkö Gatwick expressiä, kun normijunalla pääsee edullisemmin keskustaan. Ja sama juttu Heathrown kanssa, eli metro kulkee (ja siihen kannattaa ostaa Oyster Card). Oottekin kyllä varmaan jo perillä, joten mun vinkeistä ei välttämättä ole hyötyä.

    – Gluteenittomia ravintoloita löytyy kyllä ja esim kun googlettaa “gluten free london” niin siitä vaan etsimään. Monet etniset ravintolat mahdollistavat ainakin helposti gluteenittoman ruokavalion ja Lontoossa on mahdollista syödä niin pirun hyvää KAIKKEA. 😀
    – Kannattaa poistua ihan keskustasta. Lontoo on toki ihana, mutta enemmän saa irti kun seikkailee hitusen kauemmas (tässä sitten tarkkana sen oyster cardin kanssa, että kortilla on rahaa tai enemmän kuin zone 1-2) Esim.Ealing on kiva.
    – Käykää retkellä Brightonissa! Junaan ja hops!
    – MUSIKAALIT. Parhautta. Edullisia lippuja saa, mutta tarkkana paikkojen kanssa. Kiikarit kannattaa ottaa jos on kovin ylhäällä.
    – Westfield on kiva, siisti ostoskeskus jossa on mukavasti valinnanvaraa. Sinne! 😉
    – Mitähän vielä.. no, esim Borough Market ja muut food marketit <3

  6. Leea sanoo:

    Vittu nainen sun snäppiavautumiset on täyttä asiaa! Sää inspiroit mua 🙂

  7. Urheiluhullu sanoo:

    hei! En tiedä keneltä kysyisin neuvoa joten käännyn sun puoleen kun oon lukenu sun blogia ja varmaan tiiät. elikkä oon 34 ja käyn salilla noin 4 krt viikko plus jotakin muuta, no pitäisi lisätä aerobista kun yritän nyt rasvaa polttaa. Mutta siis herään joka arkiaamu puoli kuusi. Töissä syön aamupalan klo 9.

    No olen nyt tehnyt niin että syön aamulla aikaisin yhden rahkapurkin ja viherjauhetta, olen ajatellut että aineenvaihdunta jotenkin alkaisi näin paremmin. Vasta töissä klo 9 sitten puuro raejuusto marjat ja nyt myös 5 g hyvää rasvaa.

    nyt sitten nettiä selaillessa osui myös silmään että heti aamulla kohtuullinen määrä hiilaria auttaisi siihen että yön aikana nollaantuneet täyttyisi. Riittääkö siis jos syön 3.5 tuntia heräämisen jälkeen vasta hiilaria vai mikä olisi mun tapauksessa hyvä vaihtoehto?

    Liikun siis iltaisin noin klo 16.30-18 eli en koskaan aamuisin paitsi vloppuna joten tätä ei tarvitse tässä miettiä.

    Kiitos tosi paljon jos kerkeät vastaamaan

    • Hmm, Vaikea sanoa, kun ei tiedä koko kokonaisuutta. Mutta jos liikut oikein ja ruokavalio on muuten kunnossa, niin ei noin pienen asian pitäisi ihan kamalasti vaikuttaa. Sen ei pitäisi olla este rasvanpalamiselle, vaikka suosittelen kylläkin, että vaihdat nuo kaksi ateriaa toisinpäin. On ihan totta, että kroppa on yöllä paastotilassa ja aamulla on siis hyvä hetki käynnistää kroppaa hiilareilla. Sitten vasta seuraavaan ruokaan ottaisin sen rahkan. 🙂

  8. Salla sanoo:

    Mistä oot ostanut ne snäpissä näkyvät arskat?! I’m in lööööv niihin!!

  9. miävaan sanoo:

    Hei, kun tilasit Victoria’s Secretiltä niin mikä firma se oli joka toimitti sillä halvemmalla ja hitaammalla toimituksella? Ja näkeekö siitä tracking codesta koska paketti on Suomessa? Ja tuleeko mitään ilmoitusta mikä päivä paketin pitäs saapua ovelle? Kiitos jos vastaisit!

    • Se oli se jonkin Nord-jotain, apua en muista.. 😀 Muistaakseni laittoivat viestiä, että paketti olisi tulossa tiettynä aikana. Jos en ollut kotona, olivat jättäneet lappua ja sinne pystyi soittamaan ja sopimaan, että koska toisivat uudemman kerran. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *