Papubrowniet
2.1.2014
Pauliina kuvin
4.1.2014
Show all

Mainosten uhri!

Uusi vuosi ja uudet kujeet 🙂

Tadaa! Kukas se siinä! 😀

Jutun voit lukea täältä!

Nyt on aika nähdä, kuinka hyvin polla kestää massakauden. Naurattaa, että kun mainostan just Easy diettiä ja nyt oonki tällänen ‘pulla’ ( aka tasan vaan ittestä tuntuu siltä) 😀 Tekis mieli sanoo kaikille, et hei en mä oo läski, mulla on vaan massakausi menossa! 😀 Salillekkin laitan löysempää vaatetta ku normisti. Vaikka nyt on vaan joulun ja uv:n aiheuttamaa turvotusta ilmassa, ei sen vakavempaa. Hassua, kuinka meille naisille pienikin painonnousu saa pollan sekoon. Ittellänikin vaikka muille siitä niin paasaan, ettei kannata. 😀

Okei, mulla on tasan morkkista tosta pyhien mättämisestä. Mutta eihän sitä kannata jäädä murehtiin vaan nostaa pää ylös ja pistää varpaat vaan kohti salia. Ja täytyyhän sitä joskus herkutellakin. Nythän se treenimotivaatio on kaikilla varmasti huipussaan, niin kannattaa piru vie hyödyntää se! Jos siitä kipinästä sitten vaikka syttyis kunnon palo. Mullakin on varmasti parempi olo sitten kun tää pirun turvotus on tiessään… nyt vaan hikitreeniä, ananasta ja paaaaaljon vettä! Kroppa turpoo nyt tosi helposti, kun ei oo hetkeen hiilaria paljoo saanu ja on muutenkin ns. tosi vastaanottavassa tilassa. Että “yeaaaah, it’s dinnertime bitches!! carbs, carbs, carbs!!”

Nyt varmasti monella on laihtuminen mielessä. Tehkää se. Hyödyntäkää se tunne.
Pyhät on toki varmasti väsyttänet monet ja esim. töihinpaluu ei nappaa yhtään. Mutta aloittakaa pienellä kevyellä liikunnalla.. näin mieli ja keho piristyy ja pahin turvotus lähtee lipettiin. 🙂

Älkää kerralla haukatko liian suurta palaa, koska silloin sortumisen vaara on suuri. Älkää kieltäkö itseltänne liikaa. Tyylin; ei karkkia, ei tupakkaa, ei herkkuja, ei ulkonasyömistä vaan 25x liikuntaa viikossa ja aloitat baletin ja aloitat mikroautoilun ja ja ja.. huh! Ei noin. Vaan baby steps. Ei Roomaakaa rakennettu päivässä.

Jos olet vuosikausia noudattanut tiettyjä elintapoja, miten ihmeessä pystyisin ne päivässä, viikossa, kuukaudessa muuttamaan. Anna itsellesi armoa. Koska jos heti perustat ihan kaiken suhteen liian nollatoleranssilinjan, niin siinä kohtaa kun kerran mokaat..  niin se on sitten menoa. Sitten se on kaikki tai ei mitään ja lyöt hanskat tiskiin. Usko minua, olen tehnyt niin monet kerrat.
Aloita lisäämällä liikuntaa asteittain ja vähentämällä ruokaa pikkuhiljaa.

Toki alkuun suosittelen vetämään jonkun pussiruokakuurin, niin saat ylimääräiset nesteet lähtemään sekä mahalaukkusi pienenemään ja näin laihduttamisesta tulee jatkossa paljon helpompaa. Muista vaan juoda tarpeeksi ja vältä liian raskasta liikuntaa kuurin aikana.
Ittelläni toi juurikin motivoi ihan hulluna.. lähti alussa niin reippaasti painoa, että ei ollu muuta vaihtoehtoo kun jatkaa hommaa! 😀 En halunnu heittää hukkaan kaikkea sitä työtä ja tajus, ettei se laihtuminen nyt niin kovin vaikeaa puuhaa ole.

Vaikka olenkin massalla, niin syön silti puhdasta ruokaa ja voitte huoletta ottaa minulta edelleen ruokavinkkejä. Muistakaa vaan annoskoko. Tässä muutama kevyt ja ylimääräistä nestettä poistava ruokajuttu.

 Banaani ja sen sisältämä kaliumi ylläpitävät kehon tervettä nestetasapainoa. Mantelit pitävät nälkää poissa. Luonnonjugurtti rauhoittaa ja tasapainottaa vatsaa.

puhdistava smoothie 🙂

 Gluteenitonta leipää ja vieläpä tuoretta sellaista, eikä mitää pakastehöttöä! Kannattaa kokeilla, jos tuntuu, että viljatuotteet saavat liikaa ilmaa mahaan ja mahan turpoamaan. Aina siihen ei tarvita edes keliakiaa, voi vain olla. että on hieman yliherkkä viljatuotteille. Gluteenittomat tuotteet eivät myöskään kerää muutenkaan nestettä, niinkuin perus valkoinen ‘pullaleipä’. Kurkku sisältää paljon nestettä ja siksi toimii hyvin nesteenpoistajana. Muista myös nauttia proteiinia tarpeeksi.

Tuollaista gluteenitonta leipää ostin. Kallista kun mikäkin, mutta yllättävän hyvää!  Toimi, kun laittoi päälle kevytjuustoa ja sitten hetkeksi mikroon, nami! Ylempänä on gluteenittoman tuoteseloste ja alempana ihan perus ruispalojen. Aika samoissa mennään, ruisleivässä on vähemmän rasvaa, mutta enemmän kaloreita.

 protskuu, protskuu…

 ananas, tuo kaikkien nesteenpoistajien äiti. Mansikka ajaa myös saman asian. Omena edistää ruuansulatusta (ja esim luumut). Näin saadan kaikki se ylimääräine shaibe pois sieltä kropasta.

Vaniljasokeria ja hunajaa päälle, makeutusaineet ja kaikki light -tuotteet tuppaavat myös turvottamaan. Oma uudenvuoden lupaukseni onkin vähentää makeutusaineiden käyttöä.

Muista juoda paljon vettä. Näin nesteet lähtevät liikenteeseen.. eli vessassa saa siis ravata ihan koko ajan! Mutta hyvä niin, ainakin aineenvaihdunta silloin toimii.

Tässä vielä lämpimiä ruokia:
 bataattimuhennosta ja lihapullia, molemmat itsetehtyjä. Toi muhennos oli jotain niin taivaallista…….. 

 kastikepurkin kannessa oli tuollainen hauska maustesekoitus

Tossakin setissä oli niin paljon ruokaa, etten vielä edes pystynyt syömään kaikkea kerralla 😀

7 Comments

  1. Hanna sanoo:

    Hei kiva blogi sulla! <: Jäin vain miettimään tuota gluteenitonta leipää verrattuna ruisleipään, että onhan ruisleivässä paljon paremmat arvot ravintokuidun ja proteiinin puolesta?

  2. Kiitos paljon! 🙂 Oot ihan oikeassa.

    Mutta silloin jos ruisleipä saa esim, mahan kipeäksi, kaataa se kaikki sen terveyshyödyt. Ainakin minulla, kun toisinaan omaan hyvinkin herkän vatsan, Ja palassa ruisleipää ei hirveästi menetä tuota kuitua/proteiinia jos ne muuten ovat ruokavaliossa kunnossa. Itse syön tällä hetkellä mm. aamulla 80g puuroa ja 100g raejuustoa.
    Mutta erittäin hyvä huomio! Olisin voinut tuoda asian esille paremmin. 🙂

  3. Hanna sanoo:

    Joo tuo kuitumäärä tosiaan jää aika alhaiseksi yhdestä ruisleipäpalasta, hyvä pointti ��

  4. Anonymous sanoo:

    kuinka monessa lehtijutussa olet jo ollut ja miksi haluat itsesi lehteen?

  5. Iltalehdessä ja nyt näissä luontaistuote. Siksi, että haluan ispiroida ihmisiä.:)
    Osallistuin iltalehden,’ viikon laihduttaja’ -juttuun, koska olin tyytyväinen laihtumiseeni. Siitä eteenpäin, ovat muut lähteet ottaneet minuun yhteyttä.

    Jos nyt oikein ymmärrän, että noin nätisti yrität vihjata, että tyrkytän itseäni lehdille niin, niin ei asia ole 😀

    • Anonymous sanoo:

      En minä sillä, luin blogistasi, että olit ollut hymyssä. Itse olen laihduttanut 46 kiloa, mutta minulla ei tulisi mieleenkään mennä lehtiin siitä. Siksi kysyin. 🙂 Tuntuu olevan kova buumi tämä fitness juttu nyt, kaikilla on blogeja ja lehdet täynnä juttuja. Parempihan silti tämä, kuin nämä karppaus jne buumit.

  6. Ihmiset on erilaisia 🙂 Itse huomasin kuinka paljon tämä mun laihtuminen motivoi muita laihtumaan. Mm. kun julkaisin facebookissa ennen ja jälkeen kuvani. Ja kun näin iltalehden jutun, ajattelin, että no hitto! 😀 Tarkoitus ei siis ole ollut tyrkyttää itseäni, vaan positiivisessa valossa tuoda esille, että laihtuminen on oikeasti mahdollista. Hymyn juttu oli sen terveysosiossa, eikä periaatteessa liittynyt siis hymyyn mitenkään. Itse en ole ollut siis hymyyn yhteydessä. 😀

    Hieno homma tuo sinunkin laihtuminen! Mahtavaa! Varmasti on nyt parempi olo, kuin ennen.

    Niin on muotia ja siksi harmittaa, kun välillä ihmiset sen takia vähättelevät saavutuksiani. En tee tätä sen takia, että tämä on muotia. Kauniita kenkiä käytetään sen takia, koska ne ovat muotia. 😀 Mutta ainahan muoti-ilmiöitä pitää kritisoida jollain tavalla, niin se vain menee. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *