Olen syönyt.
28.12.2013
Uusi vuosi, uudet lupaukset
31.12.2013
Show all

Massakausi & asiaa tavoitteista

Jihuu!!!!!!
Dieetti loppu nyt taas joksikin aikaa ja nyt onkin edessä sitten monta kuukautta mun ihka ensimmäistä massakautta. Saa nähdä, että kuinka kauan jaksaa naurattaa.
Dieetin viimeiset hetket meni aika sillain ‘ruoskien kuollutta hevosta’. Väsytti, vitutti ja odotti vaan joulua. Mulla ei oo vielä ihan hirveesti lihaksia, niin en tykkää yhtään olla tällänen rimpatti, haluan vähän lihaa luiden ympärille. Koutsi vaan sano, että malttia nyt apina, kaikki aikanaan. 
Niin ja mun autosta puhkes rengas! 😀 Sitä niin luulee olevansa käytännön naisia, kunnes tulee joku tollanen tilanne. Poliisit pysäytti mut ja sano et, ‘hei ookko muuten huomannu, et sun rengas on kohta liekeissä..’ aijjaa! 😀 Ja mitä mä teen.. alan itkeen. Joo. No helvetti, 10 kuukautta dieettiä takana, joulustressi ja pelästyin, etten pääse salille ja että oon ajanu ylinopeutta/tehny muuta pahaa. 😀 Sitten vaan soitin itku kurkussa iskälle ja se tuli pelastaan päivän.

Pörhö, minkä teit mulle!

Vähän on ehkä hävettäny jälkeenpäin, et olisin voinu hoitaa ton homman vähän arvokkaammin. 😀 Vaikka sitten tajunnu aikasemmin, että rengas paskana ja ite vaihtanu sen siinä ja heti. 😀 oh well..
Niin,  eli se massakausi alko! 😀
Uutuutena nyt sallittujen listalle pääsi mm. lohi, bataatti ja kevytkerma! Tosta bataatista tuli kertaheitolla mun uus intohimo. Miks ei kukaan oo aikasemmin kertonu mulle siitä.. siis aivan taivaallista!!!  Pistin sen paloiks pellille, päälle vähän öljyä (ja omenaviinietikkaa suihkuttamalla jos tykkää),  kuivattua oreganoo sekä basilikaa, suolaa ja valkosipulijauhetta, Uuniin 200 asteeseen n. 20 min.
Toi kerma oli vähän turha tähän annokseen, olis toiminu ilmankin 🙂
välipaloja
toinen pääruokajuttu 🙂
 vähän nyt innostuin tosta kermasta 😀
 treenin jälkeinen ruoka, kyllä pisti hymyilyttään.. oli niin hyvää :’)
Vasta muutama päivä tosiaan uuden ruokavalion mukaan tullu elettyä ja vatsa ollu sen verran vielä täynnä joulusta, että en ole vielä tuntenut sitä nälkää, millä Koutsi niin pelotteli mua. Lähinnä vaan iltapala tuntuu kitukasvuiselta verrattuna muihin ruokiin ja se takia aamuisin on kyllä nälkä ja puuro maittaa. Näin saadaan varmaankin yön paastosta kaikki tehot irti ja ihan juurikin se, että tulee se aamupala syötyä.
Treeni on kulkenut ihan tajuttoman hyvin. Menin jo joulupäivänä heti salille ja melkein siellä itkua väänsin kun rauta alistu niin näppärästä. 😀 Nytkin on jalat ja pakarat niin kipeät, että hyvä kun pöntölle pääsen istumaan! Eli ihanaa, ei tartte enää kauaa kuljettaa tämmöistä rimpulaperää mukanaan, vaan saa ihan kunnon PYLLYN. Halleluja.
Pitkästä aikaa myös rintakehä ja haukkarit ovat aivan arat, ihanaa! 😀 Niinkuin sanotaan, I’t better be sore than sorry.
Hassua vaikka nyt vielä tällä viikolla vedin aika samoilla painoilla, kuin aikasemmilla dieetin viikoilla, mutta nyt olen aivan paskana. Olen siis tehnyt töitä paljon intensiivisemmin eli treenannut juuri niinkuin pitääkin. En malta odottaa, että näen millä tempolla saan lisätä rautaa ja kuinka nopeasti nyt tulee tuloksia verrattuna siihen, kun olin miinuskaloreilla.
Ruoka on nyt siis suurinpiirein samaa, kuin dieetillä, mutta sitä saa syödä vaan enemmän. Ja ilmeisesti tämä on vasta alkusoittoa, että ruokaa lisätään asteittain. Herkkujakin saa syödä pari kertaa kuukauteen, voeeee mahoton! Saa nähdä millanen maanatti musta tulee. 😀
Terve mieheen t. Paukku
Ja oon törmänny tässä nyt hölmistyneisiin katseisiin, että miksi helkkarissa ensin laihdutan ja sitten 
lihon.
  
No, ihan sen takia, että läskiä ei voi sulattaa samalla kun oikeasti kasvattaa ihan kunnolla niitä lihaksia, koska siihen tarvitaan plussakaloreita. Eli ensin multa otettiin ylimäärästä pois. Vielä jäikin ylimääräistä, mutta se lepää nyt massakauden tossa kasvavien lihasten päällä. Sitten seuraavalla dieetillä se ylimääräinen läski ajetaan taas alas, samalla kuitenkin säilyttäen massakaudella tehty työ lihasten suhteen.  
Ja silloin vasta alankin näyttämään joltain, kun on lihasta ja sitten kun saadaan vielä tämä läski pois peittämästä se koko komeus. Silloin alkaa paketti lähenteleen jo kisaamiseen tarvittavaa kuntoa. Mutta siihen on siis vielä aaaaaiiikaa!
Naiset varsinkin karsastavat suuresti ajatusta siitä, että eletään pluskaloreilla. Ja myös pari naispuolista tuttuani tuntuvat olevan varsin huolissaan siitä, että tuleeko minusta sitten liian lihaksikas ja miehekäs. Oh, honey.. ei niitä lihaksia naisille ihan niin helposti tule. Nytkin olen rykinyt vuoden ja tollanen rusina pyörii siinä, missä haukkarin kuuluis olla. Ja on monia eri tapoja treenata, tulokset riippuvat myös tottakai siitä. Jos siis lähden kisaamaan, osallistun bikini fitnekseen, missä lihakset eivät ole niin isot, kuin esim body fitneksessä
Tossa pari BIKINI FITNESS -kisaajaa, ja vieläpä maailmalta, eli taso on pikkasen mäheempi ku täällä Suomessa.
Nathalia Melo, moninkertainen voittaja:
                   
                               
       
Toinen kova Bikini Fitness kisaaja on Paulino India:
                
läääh……
Että eipä nuo pimut mitään kauheita jerkkuja ole. Toki kisakunto on aina asia erikseen, se tulee muistaa. Silloin mimmit vedetään ihan minimaalisen pieneks.. lavalla eivät ees näytä niin pieniltä, kuin mitä oikeasti livenä. Kaikki nesteet on ajettu pois kehosta.. eli kyllä noihin likat on sit vähän “pehmeempiä” “off -kaudella”. Toki tekevät tota hommaa jo työkseen, että varmaan aika koko ajan pidetää kroppa suht tiukkana. Itte just alussa karsastin tota, että kuinka laihoja noi mimmit on, mutta toi lavakunto onkin tila, missä ei ole tarkoitus olla, kuin nimenomaan vain siellä lavalla, sen päivän ajan. Huojentavaa, koska tykkään olla ns. vähän pehmeä ja kurvikas.
Sitten esimerkkinä Body fitness mimmejä:


Jutta on hyvä esimerkki, että miltä näyttää body fitness kisaaja 🙂
Sitten on tietysti naisten kehonrakennus ja monta muutakin,  mihin en ole edes tutustunut 😀
Mutta yleisimmät nykyään ovat varmaankin naisilla juurikin bikini ja body.
Bikinissä siis vaikuttaa enemmän kokonaisuus, mittasuhteet, naisellisuus, kurvit.
Kun taas Bodyssä  yksittäiset lihakset ja suuret sellaiset.. eivät vielä ihan kehonrakennus tasoa siis, mutta selkeästi suuremmat, kuin bikinissä.
Ja haluan korostaa, että se että bikini -kisaajilla ei ole niin suuria lihaksia, ei tarkoita, etteivätkö he silti tekisi yhä suurta työtä kuin muutkin. He vain treenaavat erilailla. Salilla pystyy  treenaamaan monella eri tavalla.  Sen mukaan, millaisten haluaa tulosten sitten olevan. 🙂
Siksi välillä ottaa päähän, kun mimmit, ketkä joskus vuonna 2007 ovat viimeksi omistaneet salikortin ja tietävä säkällä mikä on loitontaja ja lähentäjä, niin  kyseenlaistavat tän mun homman. Okei, eihän siinä siis mitään jos kyselee asioista, sillä mielelläni kerron tästä hommasta.. mutta silloin palaa käpy jos ihmiset, ketkä eivät tiedä asioista, alkavat mainailemaan, pätemään ja maalailemaan piruja seinille. Vi**u, ymmärtäkää jo ettei musta tule mitään The hulkkia!! 😀
Terve taas mieheen t. Paukku 
Nyt menen taas jatkamaan syömistä… 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *