Luovan ihmisen ongelma?
7.5.2015
Dieetti & Parisuhde
9.5.2015
Show all

Mikä tukee sinua laihtumisessa?

Toitotan tätä aina kun vain ehdin; ympäröi itsesi ihmisillä ketkä luottavat sinuun ja taitoihisi. Ihmisillä jotka eivät kyseenalaista hyviä valintojasi ja uusia terveellisiä tapojasi. Kyllä hyvä ystävä pysyy vierelläsi ja ymmärtää sinua vaikka se sipsipussi ja siideri vaihtuisikin parsaan ja maitorahkaan.

Tiedosta myös tilanteet, missä sortumisenriski on suuri. Itselläni se on muun muassa kun menen vanhemmilleni, äidin tekemien herkkujen ääreen. Silloin tulee joko päättää, että hitto vie, nyt pysyy pää kylmänä tai olla sinut sen kanssa, että tänään syön hieman enemmän. Ja muistaa pitää se herkkuhetki siinä eikä jatkaa siitä päätöntä mässäilyä! 😀 kröhöm. (Puhun massakaudesta, en dieetistä)

Suunnittele aikataulusi etukäteen. Hommaa kalenteri ja merkkaa siihen menot, salit ja lenkit. Järjestys sopii kiireiseen elämään. Muista kuitenkin, että älä ala elää kello kaulassa. Elämä on enemmänkin kuin pelkkää aikataulua. Mutta minä itse olen niitä ihmisiä jotka rakastavat rutiineja ja selkeitä aikatauluja. Lasken aina jokaisen päivän erikseen, että miten minun kannattaa toimia ja missä ajassa. Olin ennen vuorotyössä ja silloin aikatauluttaminen ja kalenterin käyttö oli aivan ehdoton, joten siitä on jäänyt pysyvä tapa.

Tiedosta vahvuutesi ja heikkoutesi. Minulla treeni kulkee usein parhaiten aamulla ja heikoten iltapäivisin. Jopa illalla on enemmän tehoa kuin iltapäivällä. Plus en juurikaan tykkää käydä salilla ruuhka-aikaan. Syömisessä heikkouteni on se, että herkuttelu saattaa lähteä lapasesta mutta vahvuuteni on kaikkiruokaisuus. En juurikaan nirsoile raaka-aineiden kanssa, joka helpottaa kokkailuani ja ruuanlaittomahdollisuuksiani.

IMG_20150503_125346

Haaveile. Millainen on sinun unelmiesi vartalo? Vai motivoiko sinua jokin muu? parempi kunto, kestävyys? Mikä tahansa sinua motivoikin, hyödynnä sitä. Itse kun aloitin aikoinaan laihduttamisen, tein ihan puolivahingossa tosi paljon mielikuvaharjoituksia. Rakastan fiilistelyä ja kun innostun jostain asiasta, en saa sitä päästäni millään. Kirjoittelin kalenteriini valmiiksi tavoitteita tuleville kuukausille ja laskeskelin harvasen päivä, että kuinka paljon voisin laihtua missäkin ajassa. Paras mielikuvaharjoitus oli se, että laitoin kuulokkeet korvilleni, jotain motivoivaa musiikkia pauhaamaan ja kuvittelin itseni unelmakuntoon. Hyvin tehokas tapa motivoida itseään. Itselläni se oli vaikka kesä ja rantaloma. Uudet upeat bikinit pyykkilautavatsa. Tosi iisiä, superkornia, mutta tehokasta. 😀 Kunhan uskallat vain haaveilla tarpeeksi isosti, niin homma toimii. Tässä toimii vähän sellainen fake it till you make it -periaate. Usko itseesi ja keskity ajattelemaan positiivisesti tavoitteestasi. Jos oikeesti keskität kaiken energiasi jonkun asian saavuttamiseen, ei sua estä mikään. Jos oikeesti haluat jotain, vaan sä itse olet tiellä sen saavuttamisessa. Vai oletko?

IMG_20150507_122802

Jos sinua motivoi vaikkapa ulkonäkö, niin kuin suurinta osaa meistä (ei nyt jaksa jeesustella muuta :D), niin kuvittele että olet maailman kuumin pala kankkua mitä on ikinä nähty. Ihan sama edes oletko oikeasti! 😀 Mutta kuvittele se ja usko siihen ite. Ihan ***** sama mitä muilla on siihen sanottavaa.  Meillä naisilla varsinkin on helposti tapana vähätellä ja epäillä itseämme. En tarkota, että meidän pitäisi alkaa  superröyhkeiksi tai mitenkään ylikompensoivan itsevarmoiksi. Mutta me voisimme kaikki lisätä sellaista tietynlaista hiljaista itsevarmuutta ja uskoa itseemme. Kunhan edes itse siellä oman pään sisällä uskoo itseensä ja voimiinsa, niin saa jo sillä helposti ihmeitä aikaan.

picisto-20150508093256-938974

House of Brandonilla on nyt ALE! Satoja tuotteita jopa -70% alennuksella!

Aletuotteisiin pääset TÄSTÄ!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *