Adidas Confete -mallisto
6.2.2016
Herkuttelun himo
11.2.2016
Show all

Miten syön ja liikun nyt

Hellurei ja hellät tunteet rakkaat kakkavarpaat!

Photo 7.2.2016 13.52.11 (2)

Kerronpa teille nyt vähän tämän hetkisestä kuntoilusta ja ruokailusta. Millaisella fiiliksellä ja mentaliteetillä nyt mennään ja mitä ruokavalio ihan oikeasti pitää sisällään. Ensinnäkin sanon sen, että nyt on siis dieettivaihe menossa ja treeni ja ruokavalio sen mukainen. Kaloreita ei ole nipistetty olemattomiin, vaan uuden valmentajani kanssa keskittyminen on ollut enemmänkin treenissä. Ruokavalio on laskettu tarkoin, mutta nyt olemme enemmän keskityttyneet siihen kulutukseen nimenomaan treenin kautta, eikä suinkaan heti vedetty kaloreita alas. Eli tehty niin kuin laihtuminen kannattaakin tehdä. Kalorit pyörivät siinä 2000 paikkeilla ja treenikertoja on neljä ja aerobisia toiset neljä. Dieetin voi katsoa alkaneeksi nyt. Arki on vihdoin alkanut ja elämä on nyt oikeasti ihan sairaan kivaa. Mulla on nyt hyvä olla, loppuvuoden murheet ja surut on itketty ja nyt on taas energiaa keskittyä dieettiin ja omaan hyvään oloon. Voin ihan rehellisesti sanoa, ilman kiiltokuvia tai glitteriä, että mulla on todella hyvä olo tällä hetkellä ja oon elämässäni todella ihanassa ja onnellisessa paikassa. Loppuvuosi oli yksi mun elämäni raskaimmista, mutta sen jälkeen on tullut tietynlainen “henkinen herääminen” taas siihen, että aika täällä on ihan oikeasti rajallista ja sitä aikaa ei kannatta käyttää väärin. En jaksa murehtia mitä muut minusta ajattelevat ja en jaksa käyttää aikaani olemalla onneton. Elämä on tässä ja nyt ja siitä tulee nauttia! Ja mulle yksi osa sitä on, että viihdyn kehossani ja kohtelen kehoani hyvin.

Plus ne häät. Haluan olla kaunis morsian.

Miten syön nyt?

Ote syömiseen on nykyään jotenkin rennompi. En tarkoita, että ottaisin ruokavaliossa vapauksia, ei. Mutta jotenkin ruokavalio ei tuota enää ihan kauheaa stressiä ja ahdistusta. Toki ruokavalio tiukentuu aina dieetin edetessä, mutta nyt ruokavalio on rakennettu ja suunniteltu minulle sopivaksi. Perussettiä, ei mitään turhaa kikkailua. Olen monipuolistanut syömistäni nyt myös huomattavasti; syön kanaa, monenlaista kalaa sekä silloin tällöin punaista lihaa. Kasviksia joka päivä, jonkun verran hedelmiä ja marjojakin yritän muistaa syödä. Syön perusterveellistä ruokaa. Sanoisin, että kotiruokaa, mutta kaikilla on siitä niin erilainen näkemys. Ruokavaliooni ei kuulu perus makaronilaatikot tai lasagnet, mutta muuten kaikki makroihini sopivat perus raaka-aineet. Herkän mahani takia edelleenkin vältän gluteenia ja laktoosia ja siitä kiitoksena on hyvin toimiva vatsa ja heleä iho.

Photo 2.2.2016 9.21.06 (1)

Omat eväät pidän edelleenkin koulussa aina mukana ja syön max 3h välein. Jos tuo ruokavali venyy, niin siitä seuraa kauhea murinanäytelmä mahalta. Kroppa on jo hyvin tottunut siihen, että ruokaa tulee tasaisin väliajoin. Silloin kun ateriakoot pitää kohtuullisena, jaksaa syödä useammin ja vireystaso pysyy hyvänä.

Photo 10.2.2016 13.36.58

Photo 29.1.2016 20.37.21

 Toistaiseksi en ota stressiä jos silloin tällöin syön esimerkiksi ravintolassa. Kunhan sitä ei ota porttina syödä kaikki mitä sen jälkeen eteen tulee, ehei. On ihan ok syödä silloin tällöin ravintolassa hyvä pihvi verrattain, että esimerkiksi vetäisi pussillisen karkkia.

Photo 30.1.2016 19.07.40 (1)Tampereella Trattoriassa sai mielettömän hyvää ruokaa ja ehkä maailman parasta asiakaspalvelua!

Miten liikun nykyään?

Liikkumisen suhteen ei olla lähdetty keksimään pyörää uudelleen, mutta meno on kieltämättä erilaista kuin mihin olen tottunut. Treenit kestävät aina noin tunnin ja ovat täyttä tehoa sen tunnin ajan. Sykkeet ovat korkealla ja treenin aikana ei lueta cosmoa ja lörpötellä kavereille. Hiki virtaa ja rasvanpoltto tehostuu. Nyt ei niinkään prassailla painoilla, toki se ei tarkoita, että pitäisi käyttää liian pieniä painoja. Aina tulee ottaa siihen tilanteen ja treeniin sopivin maksimipaino. Niin paljon, että tuntuu ja tuloksia tulee. Nykyään olen jopa tutustunut kahvakuulaan paremmin ja ne ovat iso osa treenejäni. Supersarjat sekä pitkät sarjat kuuluvat nyt tämän hetkiseen treeniini. Kun treenit kestävät vain vähän aikaa, on niihin helppo suhtautua henkisesti. Se on yksi tunti, siihen keskitytään ja sitten loppupäivän saa tehdä mitä haluaa. Nopeaa ja tehokasta, jes. Juuri sitä, mitä tähän hetkeen tarvitsinkin. 🙂

Photo 1.2.2016 11.08.13

 Paino on nyt noin 77kg ja tavoite on siellä n. 65-67kg hujakoilla.

Photo 9.2.2016 7.47.38

Lippis *TÄÄLTÄ. 

Oma mottoni tähän koko hommaan on nyt, että tosissaan, mutta ei vakavasti. Tämä dieettini on ruopinut jo kauan paikoillaan ja selityksiä sille tottakai löytyy. Mutta turha stressi ja selitykset eivät vie minua nyt eteenpäin. Elämä on nyt hektistä ja siihen liittyy paljon muutakin kuin dieetti ja treeni, joten monen tärkeän asian tasapainoittelu on välillä haastavaa, mutta tosissaan mennään eteenpäin. Mutta ei liian vakavissaan. Siitä se menestys syntyy.

Muista seurata Instassa

Tykätä facessa

Ja hämmentyä Snäpissä: pauliina.kranta

File 10.2.2016 19.02.28

10 Comments

  1. Sanna sanoo:

    Hiphei! Hyvältä vaikuttaa! 🙂
    Itekkii aikeis ruveta kiristelee kohti kesää, en niinkää aijo kattoo niitä kiloja, vaan tuo peili ois kivempi 🙂
    Mut hei sitä meinasin udella ku on menny ohi, että onko siulla kuitenki joku aikataulu tuossa, siis että vaikka on “rennompaa” nii mihin mennessä aijot olla tiputellu nuo kilot?

  2. TT sanoo:

    Hui, kahdeksan treeniä viikossa? Miten ehdit kaiken 😀 Itellä kun on koulu ja kaikki lukemiset+tehtävät päälle, tuntuu että neljä sali kertaa viikossa on maksimi, jotta ehtii välillä huilatakin..
    Tsemppiä, hyvältä näyttää ja kuulostaa! 🙂

  3. OP sanoo:

    Keskityn nyt täysin epäolennaisuuksiin, mutta siis mikä on tuo ihana huulipuna ja sen sävy ensimmäisessä kuvassa? Näyttää tosi hyvältä! 🙂

  4. kirsi sanoo:

    Moi!
    Ajattelin viimein jättää kommentin, koska olen blogiasi lueskellut jo pitkään.
    Olen täysin eri “kategoriaa” kuin sinä… (43-v, neljä lasta jne.), mutta kirjoituksistasi saan vaan niin hyvän mielen ja tsemppiä omaan projektiini!
    Oma kehonkoostumukseni on täyttä pask..höttöä, ylipainoa ei juurikaan ole, mutta ei myöskään lihaksen alkujakaan.. Haussa olisi lähinnä kokonaisvaltainen hyvä olo, jaksaminen, eikä kiinteytynyt ulkomuotokaan olisi pahaksi. Olet motivaattorini! Kiitos sinulle!
    Yt: Kirsi (=plösö sohvaperuna)

  5. nipa sanoo:

    bettinalla sama motto :OO

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *