Hiukset kesäkuntoon – going beige!
16.4.2015
Julkkis = ei ihminen
17.4.2015
Show all

Miten treenaan dieetillä?

En ole ennen ihan hirveästi tänne itse treeniasioista puhunut, mutta nyt koen, että tiedän treenauksestakin jo jotain ja voin tänne siitäkin jorista.  Ensin voisin aloittaa sillä, että kerron ihan pääpiirteittän asioita tämänhetkisestä treenaamisestani.

IMG_3070Ilman tätä ei ole dieettiä. Glutamiini edistää palautumista. Juon sitä niin treenin aikana kuin treenin jälkeen. 

Treenien jaottelu

1. takareisi-hanuri  2. selkä-haukkari  3. etureisi-hanuri 4. olkapää-rinta-ojentaja

Supersarjoja

Supersarjat ovat nopeatempoisia pumppeja joissa tehdää vaikkapa kahta liikettä ilman taukoa. Esim. jalkapäivänä minulla voi olla jalkaprässi 15 toistoa, ei taukoa ja jalanojennus 15 toistoa. Minuutin tauko sama uusiksi, minuutin tauko ja sama uusiksi. Eli pumppaavaa ja nopeaa. Painoilla ei juurikaan mässäillä tässä treenissä. Eli en todellakaan pysty mitään maximeita prässiin lataamaan. Mieluummin niin, että liike pysyy puhtaana ja paikat ehjänä.

Treenien kesto

Yleensä vedän kymmenen minuutin tehokkaan alkulämmittelyn, muutaman minuutin venyttelut, itse treeniin menee noin 45min- tunti ja sitten vartin palauttava loppulämppä ja taas venyttelyt. Eli kyllä siellä salilla tulee joskus parikin tuntia oltua, vaikka itse treeniin menisi vain se tunti. Optimaalinen aika treenata onkin tunti-puolitoista.

Aerobiset

Tällä hetkellä teen neljä aerobista ja kaksi hiittiä viikossa. Joko sali ja hiitti tai sali ja lenkki, ei missän nimessä kaikkia kolmea samana päivänä. Ja tämä määrä liikuntaa on minulle se maksimi, enää ei lenkkejä tai hiittejä lisätä tässä kohtaa. Viime dieetillä loppuajasta oli 5 salitreeniä ja 5 lenkkiä.

Ohjelman päivitys

Treeniohjelmani päivitetään aina muutaman kuukauden välein. Lihas ei pääse liikaa tottumaan kyseiseen treeniin ja kehitys jatkuu. Treenin vaihtaminen tuo myös taas uutta mielekkyyttä treeniin. Itse kyllästyn hyväänkin treeniohjelmaan helposti siinä kahden kuukauden paikkeilla. Toki massakaudella ei kyllästynyt niin helposti, koska painot nousivat ja uusi ohjelma tarkoitti helposti taas hetkeksi hieman pienempiä painoja.

 Tulevaisuudessa voisin kertoa enemmän liikkeistä joita teen ja yleisesti lemppariliikkeistäni. 🙂

6 Comments

  1. sofiaa sanoo:

    Kiinnostava postaus! Olis kiva tietää sun treeneistä enemmänkin 🙂

  2. Mini sanoo:

    Moikka! Millainen sun HIIT rutiini on? 🙂 Entäpä aerobisen kesto? 🙂

  3. soffe sanoo:

    Just hyvä postaus! Näit juttui halusinkin tietää 🙂 Menee treeniohjelma kyl uusiks nyt 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *