5 outoa tapaani
16.6.2015
Yötön vai työtön Juhannus?
21.6.2015
Show all

Myo-repseillä tuntumaa selkään

Törmäsin artikkeliin, jossa esiteltiin minulle uudenlainen treenaustapa. Ja pakkohan sitä oli heti kokeilla. Otin heti ensimmäiseen kokeluun selän, koska koen, että selkään on kaikista vaikein saada oikein kunnolla tuntumaa.

Myo-reps

Eli tee pitkä sarja (15-25) niin, että jätät ehkä sen yhden viimeisen tekemättä. Kahdelle toistolle ei saa jäädä varaa. Tee liike siis melkein failureen asti. Sitten nopea palautuminen: 10-30 sek. ja tee heti 6 toiston sarja. Taas hyvin nopea palautuminen ja samaa niin kauan uudestaan, että toistoja ei enää tule. Niin monta kuuden sarjaa siis.

IMG_4351

Tämän kikan bongasin Utti Hietalalta. Tässä linkki juttuun, jos haluaa tarkemmin kuulla myo-repseistä. Utilla myös hyvä video aiheesta, suosittelen katsomaan. 🙂

 

Ihanaa juhannusta! Juhannuksen (tai juhannuksen jälkeen) myo-repsejä sitten vaan kokeilemaan! 🙂

 

2 Comments

  1. Mikko sanoo:

    Kokeilin itsekin tänään tuota samassa liikkeessä mitä Utti teki, tosin huonolla menestyksellä sillä olin kahden vaiheilla lähtöpainon kanssa ja olisi pitänyt ottaa pykälällä isompi :/ Ensi kerralla sitten paremmalla menestyksellä !

    • Mulla oli vähän samaa vikaa! Oli vähän hakemista tuon painon kanssa ja tein ehkä vähän liian pienillä painoilla… MUTTA seuraavana päivänä kyllä tiesi tehneensä, eli oli silti tehokas! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *