Antakaa mun bodata.
27.10.2014
Uusi kuntosali, uusi saliohjelma
29.10.2014
Show all

Pauliinan pakarasuosikit!

Treenivinkkejä on jonkun verran minulta kysytty ja voisinkin nyt paljastaa kolme uutta suosikkiani pakaraliikkeistä. Kyykky, prässi ja suorinjaloin mave ovat klassikoita, mutta nyt olen ihastunut kolmeen hieman erilaisempaan liikkeeseen. Ja liikkeet ovat siis eritoten loistavia pebaliikkeitä. (ahhhaa, googlettakaa peba 😀 )

IMG_20141015_143005

Meikämiehen pakarat siinä. 😀

1. Hip Thruster

Tanko, painot, penkki ja puristus. Eli selkä penkille, tanko painoineen lantio kohdalle ja pylly maasta kohti kattoa ja sitten se puriiiiiiiiistus! Purista pakaralla! Kahden sekunnin pito ylhäällä ja hitaasti alas. Ja taas räjähtäen ylös! Jumanpliude tämä liike sitten polttaa. Mutta miettikää sitä kasvavaa pyllyä. Mmmm…… 😛

 

2. Reverse hack

Tämä hämmentävä liike pääsi heti ensimmäisen kokeilun jälkeen suosikkiliikkeisiini. Aivan mahtava! Liike näyttää ehkä hieman härskiltä ja mua aina naurattaa, että luuleekohan ihmiset, että en vain tiedä kuinka hackissa ollaan. 😀 😀

Mä itse en pidä jalkoja noin leveällä ja itseasiassa pidän jalat maassa enkä tossa, missä toi täti ne pitää. Kannattaa kokeilla ja tunnustella, että miten saa parhaiten itse liikkestä tehot irti.

 

3. Reverse hyper

Ja taas itse teen tuon hieman erilailla. En laita painoja, vaan ihan vaan vapaasti nostelen jalkoja niin ylös kuin pystyn.  Ja tässäkin taas pieni muutaman sekunnin pito ylhäällä, puriiiiiiistus pakaralla ja sitten jalkojen pudotus alas. Ja taas räjääähtävästi ylös. Pyllyrä meinaan kasvaa! 🙂

 

Mitä tykkäsitte vinkeistä? Moniko aikoo ottaa kokeiluun? 🙂

 

Moi moi ja ensi kertaan taas puluset!

IMG_20140705_170649

Pauliina <3

9 Comments

  1. Mira sanoo:

    Tota ensimmäistä on pitänyt testata. Harmi ettei meidän salilla ole hackia. :/ Kokeilin kaverin salilla ja oli meinaan tehokas. Saisiko seuraavaksi olkapää, ojentaja vinkkejä 😉 Ja kiitos tosi hyvästä blogista. Mulla alkupaino ollut 104 ja tällä hetkellä about 84 joten kyllä tässä pienennytään.

    • Pauliina sanoo:

      Kannattaa! Se on pakaraliikkeiden kuningas. 😀 Hackin pystyy kyllä tarvittaessa korvaamaan ihan näppärästi, esim sissykyykyillä. 🙂

      Pistetäänpäs korvan taakse. 😉 Wauuuu!!! Puoliväli siis, ei paha, ei paha! Ihan mahtavaa! 🙂

  2. HenriikkaV sanoo:

    Kaikki muut paitsi hack kyykky testattu 🙂 Reverse hyper extensionia teen joskus nilkkapainoilla, jo sillä saa lisää vastusta kivasti! Hip thrusteria tehnyt lähinnä lattialta, tolleen penkiltä en oo osannut oikein asetella selkääni oikein ja silloin se tuntuu pahalta lähinnä selässä penkin reunan kohdalta 🙁 Kivan tuntuman saa kuitenkin lattiallakin tehden, vaikka toki liikeradat ei ole silloin niin laajat.

    • Pauliina sanoo:

      Joo itsekkin vois ajan kanssa ottaa nilkkapainot tohon mukaan! 😀 Itsellä toi hyper on sopuvasta treenin viimeinen liike ja siinä kohtaa mehut on jo aika vähissä. 😀

      Voi sittis! No lattialla se siis toki myös toimiva! Yksi on tehdä liike smithissä ja penkki selän alle ja jalkojen alle koroke. Eli jalkapohjien alle. 🙂

  3. jjensku sanoo:

    wouu oot upee ! : )

  4. jjonnis sanoo:

    toi viimenen liike on ihan uus mulle. Missä sitä voi tehdä jos ei ole salilla tommosta koroketta sitä varten? Ehdottomasti pitää kokeilla sitä! Kenen valmennuksessa oot? 🙂 Mukavia treenejä! 🙂

    • Pauliina sanoo:

      Siis vaikka jumppapallonpäällä jos tasapaino riittää. Tai ihan vaikka penkki! 🙂 Ville Kusnetsov on mun valkku. Kiitos samoin! Kerro sitten onnistuiko liike ilman tuota laitetta. 🙂

  5. Emilia sanoo:

    Yritin kokeilla kotona painojen kanssa tota hip thrustia ja se oli jotenkii tosi vaikeeta mulle löytää se asento! ku en oikee tiiä mite menisin siihen penkille sen tangon kanssa, muutenki treenaaan yksin ni kukaa salikaveri ei voi jelppaa 😀

    • Pauliina sanoo:

      Voi hitto! Yksi on, että kokeilet lattialla? Ja laita tarpeeksi isot painot, että pääset sujahtamaan tangon alle näppärästi. Sillain tein sitä ensin itsekkin. Jos vaan saat niin pistä 15kg kiekot molempiin päihin. Tai jos teidän salilta löytyy isot 5kg kiekot.. Lattialla tehdessä saa laitettua paljon isommat painot, kuin penkillä oltaessa. Penkki tuo sen verran lisähaastetta liikkeeseen.

      Tuo penkille pääseminen onkin hieman haastavaa, kunnes sen jujun keksii. Itsekkin tarvitsin alussa siinä apua. Mutta laitan tankoon juurikin nuo isot 5kg kiekot ja rullaan tangon lantionkohdalle (muista laittaa pehmuste). Sitten laitan selän ja kyynerpäät penkille ja nostan lantiolla tangon ylös, samalla pitäen jalat leveällä ja koukussa ja asettelen selkäni tukevasti tuolin reunalle. Varmista, että penkki on tukevasti maassa tai laita se vaikka seinää vasten, ettei se keikkaa.

      Toivottavasti tämä auttoi yhtään!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *