Se dieetin hyvä piste
16.2.2016
Mitä sä haluat tehdä isona? Oisko Proakatemia sun juttus?
23.2.2016
Show all

Rantakunto rakennetaan NYT!

*Sisältää affiliate-linkkejä

Tiedättekö, ei ole enää ollenkaan liian aikaista alkaa puhua biitsikunnosta. Ehei, mitä aikaisemmin terveelliset elämäntavat aloittaa, aina sitä parempi. Enkä nyt puhu, että kaikkien tulisi olla elämänsä kunnossa. Mutta jos haaveena on rantakunto, homma kannattaa aloittaa nyt. Kuukautta ennen kesää ei paljoa enää taikoja tehdä. Mutta jos nyt aloitat, ehdit hyvin saada tuloksia ennen kesää.

IMG_7053

Muutos usein kannattaa aloittaa isoimmista kokonaisuuksista, kuten siitä että juo päivän aikana vähintään sen 2l vettä ja että syö 4-5 pienempää ateriaa päivässä. Jos aloittaa heti pienimmistäkin asioista, muutoksia tulee liian paljon kerralla. Mutta kun aloittaa suuremmista kokonaisuuksista, uusien asioiden ja tapojen sisäistäminen käy helpommin.

IMG_7055

Itse rakastan tehdä mielikuvaharjoituksia, tykkään fiilistellä tavoitteitani. Pistän kuulokkeet korville ja mietin itseni tavoitteeseeni. Kuinka hienolta se tuntuisi… Miltä oikeasti tuntuisi, että olisi täysin tavoitteessaan. Onko nyt mikään sellainen, joka ei vie minua kohti tavoitteitani, oikeasti sen arvoista. Ovatko ne perjantaiherkut ihan oikeasti sen arvoisia. Kumpi on tärkeämpi, hetkellinen nopea hyvä olo vai pitkäaikaisempi hyvä olo, mikä on saavutettu urheilulla ja terveellisillä elämäntavoilla.

IMG_7061

Valinta on sinun ja vain sinun. Kukaan ei pakota meitä muuttamaan elintapojamme. Kukaan ei pakota meitä vaihtamaan pakastepitsaa salaattiin, valinta on täysin meidän. Ja niin myös se itse muutos. Kukaan ei mene salille puolestamme, kukaan ei tee sitä työtä ja urakkaa meidän puolestamme. Kaikki tämä työ on sinulta itseltäsi, sinulle itsellesi. IMG_7078

***

Vaatteet Shape Me Up

Huppari *TÄÄLTÄ

Treenitrikoot *TÄÄLTÄ

Kengät Nike *TÄÄLTÄ

1 Comment

  1. Hennu sanoo:

    Hyvä postaus 🙂 On ihan totta, että nyt eletään viimeisiä kuukausi aloittaa treenit, jos bikikuntoa 2016 havittelee!

    Mulla on sulle pari postautoivetta itseäni mietittävistä asioista, joihin haluaisin kovasti näkemyksesi:
    – aerobinen treeni: tämä on se mikä varmaan yleensä ihmisille tuottaa eniten motivaatio-ongelmia, vaikka salilla kävisikin. Kirjoitit tekeväsi 4 aerobista viikossa. Mitkä on omat lajisi, millä sykkeillä yleensä teet ja mitä lajeja suosittelisit eri ryhmille esim. ylipainoisille rasvanpolttoon tähtääville, lihasta haluaville jne.
    – motivaation lähteet kuntoilussa: olen lukenut blogiasi pitkään ja saanut lopulta sen käsityksen, että omana motivaation lähteenäsi on erityisesti ulkonäkö (tyytyväisyys omaan itseen) ja hyvinvointi sitä kautta. Toki siinnä sivussa myös toiminnallisempia asioita, voiman lisäys jne. mutta silti väistämättä tulee kuva, että THE asia sinulle on sellaisen kropan saavuttaminen, johon voi olla tyytyväinen (mikä varmasti todella monen meidän suuren osan elämästään ylipainoisena olleen kohdalla se suurin motivaation lähde). Riittääkö tuo pitkällä tähtäimellä mielestäsi treenimotivaatioksi? Olisiko kuitenkin jokin toiminnallisempi tavoite esim. maratonin juikseminen parempi tavoite? Entäs sitten kun kroppa on tiukassa kunnossa ja ollut sitä jo pitkään, mistä sitten ammentaa motivaatiota? Vai alkaako liikunnasta itsessään nauttia vain niin paljon, että sitä harrastaa sen itsensä takia, ei enää minkään varsinaisten tavoitteiden?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *