Tupakoinnin lopettaminen
30.10.2013
Torstai ja jalkapäivä
31.10.2013
Show all

Ruokavalio 2013

Vielä tämän vuoden alussa siis olin 82-84kg ja nyt olen 63kg, menossa kohti 60kg ellei jopa hieman alle.

Tänä vuonna olen oppinut syömään oikein ja terveellisesti. Syön ihan perusruokaa, enkä kärsi nälkää. Tottakai aina kun ruokamäärää tiputetaan, kestää keholla hetki totutella muutokseen, mutta noin muuten, en nälästä kärsi. Saan itseasiassa syödä aika paljon.
Ruokavalioni tukee liikunnallista elämääni ja lihaskasvua. Suosin proteiinia ja hiilihydraatteja hyvässä suhteessa ja hyvistä lähteistä. Rasvaa ei paljoa ruokavaliossani tällähetkellä ole. En laita edes voita leivän päälle.. eikä sitä edes huomaa, kun leivän vuoraa kalkkunaleikkeellä, juustolla ja kasviksilla (kurkku, paprika, salaatti jne.). Ruuanlaitossa käytän kanan kanssa kookosöljyä tai rypsiöljyä ja jauhelihan kanssa en käytä ollenkaan öljyä. Käyn tällä hetkellä 4 kertaa viikossa salilla ja teen aamulenkkejä tyhjällä vatsalla aina kun mahdollista.

Perus aamupalatarvikkeeni

Nuo Elovenan pikapuurot on ihania <3 Jos ei ole juurikaan aamupala ihminen, niillä on hyvä aloittaa totuttelu. Aloittaa yhdellä pussilla ja pikkuhiljaa lisää määrää. Itse syön 60g puuroa joka aamu ja vaihdoin juuri ihan kunnon rehelliseen kaurapuuroon, koska siitä tulee enemmän settiä, kuin noista pikapuuroista. Niissä menee osa grammoista muuhun kuin itse puuroon, mm. rusinoihin ja makeutusjauheisiin. Oma ehdoton lempparini noista pikapuuroista on kuitenkin karamelli rusina. Iiiiihan tajuttoman hyvää.

Tämänhetkisen ruokavalioni peruspilarit ovat:

Kaurapuuro <3 mitä ennen vihasin ja nyt rakastan
 rasvaton raejuusto
kanamuna
sokerittomat mehukeitot
ruisleipä
kalkkunaleike
max 15% juusto
marjat (pakaste)
salaatti
vihannekset (käy mainiosti myös pakastevihannekset)
tumma makaroni
tumma pitkäjyväinen riisi
peruna (ei niin ravintotiheää, kuin makaroni/ riisi, saa syödä enemmän siis)
marinoimattomia kanansuikaleita

 10% jauhelihaa

tonnikalaa (purkkiversio vedessä)
ananas
banaani

Erilaiset kastikkeet, esim sweet and sour, tikka masala ja  pastakastikkeet (n. 50-100cal/ 100g)




rahka <3 melkein tärkein heti puuron jälkeen
pellavansiemenöljy, kaikki omega rasvahapot. Tekee ihmeitä iholle. Super terveystuote.
 Kookosöljy, sopii niin iholle kuin ruuanlaittoon. Aika hype tuote tällä hetkellä.

Noilla raaka-aineilla kikkailen hyvin pitkälti, makaronejakin on niin monia erilaisia ja toinen toistaan parempia. Jokus saatan hifistellä ja käyttää vaikka kvinoaa tai täysjyvä kuskusta. Niitä oppii sit kikkailemaan kun tutustuu tuoteseloisteisiin kunnolla.

Ja kaikki noi ei ole kaikille terveystuotteita. Eli ei saa sokeasti vaan uskoa, että kaikki sopii kaikille. Esim. monille ruisleipä ei sovi, vaan tekee mahan kipeäksi. Silloin se ei sellaiselle ihmisille ole terveystuote. Sellainen ihminen voi sitten vaikka syödä täysjyväleipää tms.

Alussa tosin mun mahalla kesti totutella tuohon kuidun määrään. Vatsa tosissan oli kipeä ja paino jopa alussa hieman nousi.. sitten olo tasoittui ja kroppa tottui. Oli varmaan vaan niin shokissa eka 😀

2 Comments

  1. Anonymous sanoo:

    Sain sinusta niin paljon motivaatiota nyt <3 hienon työn oot tehnyt

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *