Tavoitteiden asettaminen liian korkealle
18.9.2015
Noin 9kk ja elämäni muuttuu..
22.9.2015
Show all

Suuri pakaratreenipostaus ja lukijoilleni spesiaali alekoodi!

Viime aikona on treenijutut jääneet hieman taka-alalle, mutta siihen tulee nyt muutos. Ikisuosikki ja paljon kyselty pakatatreenipostaus tulee siis nyt. Tässä kerron kohta kohdalta omat suosikkiliikkeeni.

Parhaat pakaraliikkeet

Pakara- ja jalkatreeneissä on hyvä muistaa kunnon alkulämmittelyt. Isot lihakset tarvitsevat kunnolla verryttelyä ennen itse treeniä. Itse teen aina vähintään 10 minuutin reippaan mäkikävelyn juoksumatolla. Reippaasti vauhtia ja korkeutta mattoon.

IMG_6358

Lämmittelyn jälkeen kevyt rullailu/venyttely

IMG_6369

Sitten itse liikkeisiin

Ensin esittelen liikkeet kuvin ja postauksen lopusta löydät videon jossa demonstroin liikkeet.

1.Polvikyykky

IMG_6370

IMG_6377

2. Hip Truster

IMG_6386 IMG_6388 IMG_6390

3.  Reverse hack

IMG_6396IMG_6399IMG_6395

4. Wide reverse hack squat

IMG_6402 IMG_6410 IMG_6411

5. Takapotku taljassa

IMG_6425 IMG_6430 IMG_6431

6. Köydenveto taljassa jalkojen välistä (ei hajuakaan liikeen oikeasta nimestä! :D)

IMG_6437

IMG_6438

IMG_6440

7. Sumokyykky

IMG_6445 IMG_6447

8. Selän ojennus

IMG_6457

IMG_6456 IMG_6460

9. Loitontaja istumatta penkkiin

IMG_6464 IMG_6468

10. Lantion nosto (toimii myös jumppapallon kanssa)

IMG_6481 IMG_6484

Videolla näet liikkeet ja tekniikat

P.S. muistakaa Powerin avoimet ovet 6.10

***Yhteistyö Fitnesstukun kanssa

Noniin ja lupailin teille spessua alekoodia. Koodilla Pauliina25 saat -25% alennuksen Star Nutrition Hers -tuotesarjasta. Tuotteisiin pääset *TÄSTÄ linkistä! Tarjous voimassa 20.-27.9.

Fitnesstukun koko valikoimaan pääset TÄSTÄ linkistä. 

468x400_SNH_25_FTUK_sept15 (1)

Koodi: Pauliina25

 

20 Comments

  1. hanna sanoo:

    Kiitos ihan älyttömästi tästä postauksesta ja varsinkin tuo video, ihana ihana, maailman isoin kiitos!! 🙂 Oon käynyt toukokuusta alkaen salilla omatoimisesti enkä oikein osaa tehdä siellä kuin aina vaan samoja liikkeitä ja hirmu ylävartalopainotteisesti, nyt tiiän mitä siellä vois tehä alavartalollekin! 😀 Ihanan selkeät ohjeet, ootpa ihana kun näit tämän vaivan!

  2. leila sanoo:

    Just tällaisia postauksia itse kaipailen kovasti! Tää osui ja uppos mulle ainakin ihan täysillä! Lisää näitä!
    Kiitos 🙂

  3. Inka sanoo:

    Taljassa tehtävä liike on maastaveto. 😉

    Millaisilla painoilla yleensä itse teet? Kuvissa ei ollut painoja lähes ollenkaan, se oli mielestäni yksi miinus muuten kivassa postauksessa. 🙂

    • Kyseessä oli pitkä kuvaussessio, eikä oikea treeni, niin siksi ei ole painoja. 😀 Tämä on siis opetusvideo, ei oma treeni. Kúvat otetaan pitämällä liike, eli esim pakarapotkussa jalkana on pitkän ajan ylhäällä, joten normitreenitpainot ovat siinä kohtaa mahdottomuus. Ja tosiaan samana päivänä oli jo oma treeni vedettynä plus en halua, että ihmiset (vaikkapa aloittelijat) suoraan kopioivat minun painoni ja sitten mahdollisesti telovat itsensä. 🙂

      JA huom. kyseessä ei ole suora treeniohjelma vaan rypäs yksittäisiä liikkeitä. Ja en muutenkaan esimerkiksi pt:nä tarjoaisi asiakkaalle suoraan painoja yleisesti, vaan jokaiselle omansa. 🙂 Plus sarjan pituus vaikuttaa aina todella paljon painoihin, joten painoilla sinälläänkään ei olisi väliä, koska kyseessä ei ole treeniohjelma. 😛

      • Inka sanoo:

        Tietysti jokaisella on omat painot, kyselinkin lähinnä mielenkiinnosta että millaisia painoja sä itse nostelet tällä hetkellä, sun historialla ja tavoitteilla jne. 🙂 Itsellä esimerkiksi on tällä hetkellä painot korkeimmillaan, kun toistoja teen 10 jokaisessa sarjassa. Ensin hiottiin tekniikka kuntoon ja heräteltiin nukkuvia lihaksia pidemmillä sarjoilla.

  4. Tea sanoo:

    Hei! Voisitko tehdä postauksen aloittelijalle, että näin harjoittelet vapailla painoilla. Olis tosi tarpene. Kiitos.

  5. J sanoo:

    Moi Pauliina!

    Aloin lukemaan blogiasi viime vuoden tammikuussa elämäntapamuutoksen alkuvaiheilla. Silloin painoa minulla löytyi 77kg ja hiljalleen olen saanut pudotettua sen 64 kiloon. Yleiskuntoni on kohentunut huimasti ja itsevarmuuteni on noussut aivan uusiin svääreihin. Blogisi toimi minulla suurena inspiraationlähteenä, vaikka melko pieni pudotushan tuo kuitenkin sinun mittakaavallasi on. Nyt kuitenkin olen tyytyväinen painooni ja haluaisin sen pysyvän nykyisellään. Vaikka teinkin painonpudotuksen hitaasti ja ns. oikein, on painon paikallaanpitäminen todella vaikeaa! Miten sinä olet saanut painon olemaan nousematta? Lasketko kaloreita vai menetkö ihan oman fiiliksen mukaan?

    Terveisin Janika

    • Moikka Janika! 🙂

      Ihana kuulla. Ihan törkeän hyvä suoritus tuo on. Tuo on ihan älyttömän hyvä kuulla, että muutos on ollut myös henkistä ja itsevarmuutesi on noussut. Hienoa! 🙂

      Kannattaa edelleen pitää kaloreita silmällä. Tähtää ainakin plusmiinusnolla -tilaan. Muista myös silloin tällöin herkutella, tekee hyvää keholle ja mielelle. Tarkoitus on siis löytää hyvä tasapaino syömiseen. Usein se on sitä, että suurimman osan ajasta syö terveellisesti ja vähän katsoo sitä kaloreiden määrä ja sitten esimerkiksi viikonloppu pitää jonkun pienen herkkupäivän. 🙂

  6. Noora sanoo:

    Voi sun kroppa on kyllä niin upee!! Ja ihan huippu postaus, kiitos! <3

  7. raita sanoo:

    Olen silloin tällöin lukenut blogiasi, ja nyt halusin tulla sanomaan että sulla on nyt oikeasti ihan mielettömän upea kroppa ja kannat sen myöskin hienosti. 🙂 Itse olen myös kurvikas ja haluaisin oppia kantamaan sen paremmin

  8. Mari sanoo:

    JEEEEEE ! onnea kovasti sinulle UPEA nainen 🙂 Täällä varma asiakas 🙂

  9. Jutta sanoo:

    Tää on kyl huikee postaus! Vaik mun on turha lähtee hifistelee vielä tollasia ku tiputettavia kiloja monta kymmentä. Pääasia että sais laihdutettua eka 😀
    Mutta tota polvikyykkyä mitää kyllä testailla! Vaikuttaa kivalta 🙂 Muutenki pakarat on mulla ehkä yks vaikeimmista treenattavista lihaksista, niin upeeta saada nääääin paljo eri liikkeistä vinkkiä 😀

    • Kiva jos tykkäät! 🙂 Toi polvikyykky on yks oma suosikki. Meillä vaan salilla tuo smith on turhan järeä ja pitää aina kysyä joku iso korsto laskemaan se mulle alas.. 😀 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *