My hubsters new clothes
25.5.2015
Kulmien kestopigmentointi, vahvistuskerta
27.5.2015
Show all

Treenaajan vitamiinit

IMG_4607

Aamuisin

C-vitamiinia

Edistää mm. kalsiumin ja raudan imeytymistä. C-vitamiinin puutos ilmenee usein väsymyksenä, haluttomuutena ja lihaskipuina.

D-vitamiinia

Välttämätön luuston hyvinvoinnin kannalta. Edistää veren kaliumtasoa ja auttaa myös mm. hampaita pysymään kunnossa. D-vitamiini edistää myös normaalin lihastoiminnan ylläpitämistä. Hyvin kiistelelty aiheena, että mikä on riittävä määrä.

monivitamiini

Monivitamiinivalmisteista saa elinvoimaa. Tarvitsemme monia eri vitamiineja ja mineraaleja pysyäksemme virkeinä ja terveinä. Urheilu, kuten monet muutkin elämänytapoihin liittyvät (hyvät sekä huonot) asiat lisäävät vitamiinien tarvetta.

6381_1

Iltaisin

Magnesium

Estää lihaskramppeja ja on keskeinen tekijä monissa aineenvaihdunnan tapahtumissa. Itselläni magnesiuminpuute vaikuttaa aina negatiivisesti niskoihini ja niskat menevät silloin helposti kramppiin. Jännitysniskojen osasyyllinen voi siis hyvin olla liian vähäinen magnesiuminsaanti sekä  liian vähäinen vedenjuonti.

Lisäksi

Sinkki

Sinkki auttaa ihoon, hiuksiin ja edistää testosteronin tuotantoa. Sinkinpuute voi aiheuttaa mm. aknea ja hiustenlähtöä. Puutostiloja voi aiheuttaa esimerkiksi yksipuolinen ravinto, laihdutus tai imeytymishäiriö tai suolistosairaus.

Maitohappobakteerit, probiootit

Vatsaa hellivä tuote. Suoliston hyvinvointi on erittäin tärkeä osa koko ihmisen hyvinvointia. Ehdottomasti itselläni yksi sellainen tuote, jota ilman en halua enää olla.

Omega 3

Välttämätön rasvahappo, jota keho ei pysty itse valmistamaan eli se on saatava ravinnosta. Ravinnosta hyviä omega 3:n lähteitä ovat lohi ja pähkinät.

636_1

*Fitnesstukusta saat helposti kaikki mainitsemani vitamiinit ja mineraalit. Starnutritionilta on mielestäni paras hinta-laatusuhde. Vitamiinit ja mineraalit löydät *TÄSTÄ linkistä. Maitohappobakteerit *TÄSTÄ ja Omega 3 *TÄSTÄ.

5 Comments

  1. emmakaisa sanoo:

    Eiks sulla tuu ihan karsee pahoinvointi tosta sinkistä? Ite en pysty ko. sinkkiä enää käyttämään kun oon oksentanu muutamaan otteeseen 😀 Ihan sama mihin vuorokaudenaikaan sen ottaa 🙁

  2. VK sanoo:

    Onko muuten sinkin jatkuvasta käytöstä hyötyä? Ite jotenki aattelen et sitä olis hyvä jaksottaa, koska kyllähän ne arvot tasaantuu, ellei nyt ihan älyttömiä treenaa jatkuvasti, harrasta seksiä koko ajan (ainakin miehelle) yms. Toki voi olla aika tilannekohtasta.

  3. VK sanoo:

    Siis lähinnä mielenkiinnosta heitin, koska kyllähän monet elää niin aktiivista elämää ja saa sinkkiä ruuasta aika vähä, et se on järkevää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *