Motivaation takaisin nousu
2.9.2015
Vlogi: Bloggarit käskevät lihavia laihtumaan
7.9.2015
Show all

Vitamiinit kuntoon syksyn flunssakaudelle!

*Postaus sisältää affiliate-linkkejä

Netti on pullollaan erilaisia flunssankarkoituskeinoja, mutta ehkä kuitenkin kaikista tärkeintä on ennaltaehkäisy. Tällä tarkoitan sitä, että pitää huolta yleiskunnostaan, yrittää parhaansa mukaan olla stressaamatta liikaa, nukkuu tarpeeksi ja syö monipuolisesti ja ottaa myös vitamiinit vielä lisänä purkista. Ihmisen on aika mahdotonta saada kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet ruoasta, joten vitamiinit on hyvä ottaa siis purkista.

Ostin ennen vitamiinit apteekista tai ruokakaupasta, mutta huomasin, että fitnesstukku tarjoaa nekin huomattavasti edullisempaan hintaan. Ja esimerkiksi ruokakaupasta saatavassa c-vitamiiniporeessa on vaivaiset 0,06g c-vitamiinia, niin Fitnesstukusta saatavassa Starnutritionin poreessa on kokonaiset 1g c-vitamiinia.

Tilattiin ihan kunnon satsi vitskuja, niin ei tarvitse niitä olla kokoajan tilaamassa. Ja näin pääsee myös yleensä huomattavasti halvemalla ja saa kaikkia kivoja tilaus-etuja. 🙂

IMG_6230_1

Tärkeimmät vitamiinit ja hivenaineet ovat mielestäni seuraavat:

IMG_6236_1

*Monivitamiini / *D-vitamiini / *C-vitamiini / *B-vitamiini / *Magnesium

Itse syön nämä kaikki aina päivittäin ja huomaan suuren eron siihen, kun aikoinaan en joka päivä syönyt erilaisia vitamiineja. Nyt olen harvoin kipeä ja olen huomattavasti pirteämpi. Joskus toisiaan otan vielä kuuriluontoisesti rautaa tai sinkkiä.

Tilasin samalla myös uutta questia ja uu se on hyvää! Olen kyllästymiseen asti syönyt jo aina samoja makuja ja tämä oli hyvällä tavalla vähän  erilainen. Nami!

IMG_6243

*Minttu-suklaa Quest

Yrittäkää pysyä terveinä! <3

2 Comments

  1. k sanoo:

    heii! Tuli tässä mieleen kun luin noita sun vanhempia postauksia, ja sitä kautta sitten tutustuin tuohon vitargoon.
    No minäpä tilasin sitä sitten, mutta mietin vaan että millasellahan annostuksella sitä kannattas ottaa? 75g tuntuu aika isolta määrältä 😀 Ja siis jos se vaikuttaa jotenkin niin oon nyt plussakaudella 🙂
    Sillä aikaa kun sitä odottelen postista, kävin tänään tuolta kaupasta hakemassa fastin jotain urheilujuomajauhe pusseja(45g) , joka sisältää myös vitargoa. Ajattelin että oiskohan tuo 45g vitargoa sitten hyvä? Ja entäs kannattaako palautusjuomaa käyttää vaikka tuota vitargoa käyttäs? Tänään ainakin otin tuon fastin pussin lisäksi 🙂

    • Hmm, vaikuttaa hyvin paljon, että millainen ruokavaliosi on muuten, mutta 75g kuulostaa todella suurelta määrältä. Itse suosittelisin noin. 30-50g.. Vitargo on kuitenkin nopeaa hiilaria. Ihan melkein karkkia siis. 😀 Eli ota sen verran, että esimerkiksi treenatessa suoritus paranee ja jaksat hyvin. Ei sitä kannattaa turhaan hirveitä määriä syödä. Yleensä plussakaudella olisi hyvä jos proteiinia ja hiilaria olisi 1:1 eli jos protskua on 30g, niin hiilaria on saman verran. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *